Saturday 17 January 2009

Bicara Politik tatkalan nak nyiapkan dissertation

Salam alaikum kengkawa,

Baru balik dr demo utk gaza di notts city.... balek dpt berita tentang kemenangan PAS dalam PKR KT.

Saya ucapkan syabas kepada beliau dan kepada parti bn jgn berputus asa.... kerana sesungguhnya kita semua sekeluarga, baik pas mau bn, kita adalah saudara seislam yang diwajibkan utk menegakkan islam.

alhamd, seorg rakan ada bertanya tentang pendapat saya dalam politik. meskipon saya agak sibok utk menyiapkan dissertation yg saya harap Allah dapat berkati saya menjayakannya dengan terbaik sebelum hari khamis ini, saya x keberatan utk menjawab pertanyaannya yg berkait dengan islam, kerana tanggungjawab kita bukan sahaja belajar ke arah islam tp juga menyampaikan.

juga sesapa yang ign bertanya kepada saya berkenaan pendapat saya dalam politik mgkin mendapati yg di bawah menarik perhatian.

IMPORTANT : saya mintak maap jika menyingung sesiapa! saya manusia biasa yg x dinafikan akan melakukan kesilapan.(bab politik ni, unsur ni sangat penting). dan of coz saya akan cuba sedaya upaya meninggalkan apa2 yang berbau fitnah! sesungguhnya fitnah sgt dibenci dalam islam. sesungguhnya kalau ada lah saya terfitnah, saya mintak maaf dari anda dan ampunan dari Allah.

dan igtlah jgnlah kita berpolitik sampai lupa tanggungjawab kita yang jelas, bersatu ke arah tuhan yang satu. moga2an tuhan merahmati kita sentiasa atas usaha menegakkan kembali islam.

berikut merupakan perbualannya:


Show Recent Messages (F3)

HAMBA ALLAH appears to be offline and will receive your messages after signing in.

HAMBA ALLAH : bro
HAMBA ALLAH : ko sokong ape sbnrnyer ni?
HAMBA ALLAH : pas?
HAMBA ALLAH : or umno?
HAMBA ALLAH : PAS ....allahuakbar
Atiq Hamid: salams
Atiq Hamid: saya sokong sapa2 yg tegakkan islam
Atiq Hamid: pas dan umno ciptaan manusia
Atiq Hamid: boleh berubah2
HAMBA ALLAH : alhamdulillah
HAMBA ALLAH : PAS tegakkan islam
HAMBA ALLAH : takbir
HAMBA ALLAH : allahuakbar
Atiq Hamid: alhamd. kalau pas tegakkan islam
Atiq Hamid: alhamd juga kalau umno pon tegakkan islam
Atiq Hamid:
HAMBA ALLAH : ok...
HAMBA ALLAH : ape contoh umno tegakkan islam....contoh yg BETUL2X umno nak tegakkan islam...sje nak mntak pndapat bro...=]
Atiq Hamid: saya x nafikan, umno skrg banyak yg silap
Atiq Hamid: saya pon x nafikan, ada juga ahli umno yg betul2 nak tegak kan islam
Atiq Hamid: saya bukan ahli politik
Atiq Hamid: saya terus terang saya tak tau sangat keadaan sebenar
HAMBA ALLAH : ooo
HAMBA ALLAH : erm...
HAMBA ALLAH : ok....
Atiq Hamid: dan ttg, pas, tu la,kalau dia tegakkan agama Islam (though mgkin u setuju, ada juga yang berpendapat berlainan)... saya x berana nak kata sapa yang betul hakiki
Atiq Hamid: tuhan aja yang paling betul
Atiq Hamid: kepadanya lah kita rujuk
Atiq Hamid: dan itu la
Atiq Hamid: saya mintak maap x dpt komen byk
Atiq Hamid: sbb saya serius bukan ahli politik
Atiq Hamid: tak berani nak ckp siapa yg patut kita betul2 sokong
Atiq Hamid: tp apa yg saya tau
HAMBA ALLAH : erm...pemimpin pas menyeru umno supaya ditegakkan hukum hudud(utk org islam shj) dan umno menolak......yeah...mase utk kite berubah.....huku islam msti ditegakkan kan dibumi Allah....erm...=]
Atiq Hamid: dan berani nak ckp
Atiq Hamid: kita semua kena kembali kepada yang esa
HAMBA ALLAH : yerp
HAMBA ALLAH : betul2x....
Atiq Hamid: betuk
Atiq Hamid: hukum allah mesti kene tegakkan
Atiq Hamid: tp again
Atiq Hamid: adakah, semua org umno sependapat
HAMBA ALLAH : kbali kpd allah shj boleh membantu kte utk mncari jln yg sebenarnyer2x dlm hidup ni...
Atiq Hamid: adakah boleh kita label dia tak menegakkan islam?
Atiq Hamid: wallahualam
HAMBA ALLAH : ok....kite ckp cmni....
Atiq Hamid: Hamba Allah
HAMBA ALLAH : kalo dier betul2x nak tegakkan islam....katelah seorg pemimpin umno tu merasakan yg hukum islam mmg wajib perlu ditegakkan atas bumi Allah...why not dier tak kuar umno...and join pas
HAMBA ALLAH : =]
Atiq Hamid: hmmmm
Atiq Hamid: soalan yg menarek
Atiq Hamid: tp tu la again
Atiq Hamid: politics is not as easy as it seems
HAMBA ALLAH : yeah...takde yg senang dlm menegakkan hukum Allah.....
Atiq Hamid: nak citer panjang kene tanya orang umno yang u ckp tu sendiri
HAMBA ALLAH : tapi...dah 50 tahun...mustahil dlm tempoh ni...smpi skrg pemimpin umno tak mau lgsg tegakkan hukum hudud...dah la dicadangkan hnya utk org islam....
HAMBA ALLAH : maka....
HAMBA ALLAH : jika smpi skrg mereka menolak..mksdnyer...diorg takde sedikit pon lgsg intention nak tegakkan hukum Allah tu
HAMBA ALLAH : =]
HAMBA ALLAH : sorry
HAMBA ALLAH : pandangan peribadi ni
HAMBA ALLAH : heeee
HAMBA ALLAH : erm...
HAMBA ALLAH : tapi
HAMBA ALLAH : skrg ni pon
Atiq Hamid: saya paham
HAMBA ALLAH : sy msh prefer umno yg perintah ngra ni
Atiq Hamid: bukan hukum hudud sahaja, banyak lagi kes2 lain
HAMBA ALLAH : sbb....bg org melayu msh stabil lg dgn umno....
Atiq Hamid: hak asasi manusia dan sebagainya
HAMBA ALLAH : klo pkr-pas-and dap rule.....
HAMBA ALLAH : dap kaco la...betol tak?
HAMBA ALLAH : =]
HAMBA ALLAH : erm...
HAMBA ALLAH : okeh...
HAMBA ALLAH : ape kate...
HAMBA ALLAH : kalo amek contoh ngeri kelantan....
HAMBA ALLAH : sane.....
HAMBA ALLAH : org cina...gembira di bwh pemerintahan tok guru....
HAMBA ALLAH : dan.....
HAMBA ALLAH : org melayu
HAMBA ALLAH : alhamdulillah....
HAMBA ALLAH : ekonomi mereka kat sne...sngt maju....
HAMBA ALLAH : =]
HAMBA ALLAH : hurm...
HAMBA ALLAH : mcm mane?
HAMBA ALLAH : : )
Atiq Hamid: alhamd. bagus, semestinya hukum Allah hukum yang plg baik
Atiq Hamid: so kesimpulannya, hukum Allah yg kita perluu pilih
HAMBA ALLAH : erm..itupun....hukum allah msh blum dpt ditegakkan lagi kat klantan...mgkn hasil dprd keberkatan dan rahmat dr allah....
HAMBA ALLAH : yerp...
HAMBA ALLAH : ulama yg memerintah
HAMBA ALLAH : =]
Atiq Hamid: tetapi saya masih tidak akan berani mengatakan parti politik mana yg betul melainkan saya sendiri terlibat aktif melihat dengan kepala sendiri apa yang berlaku.... sesungguhnya sesiapa pon boleh mendakwa dia menegakkan islam.. tetapi, saya ambil stand utk berhati2 dalam bab ini
HAMBA ALLAH : erm...
HAMBA ALLAH : oo...
Atiq Hamid: sbb saya x suka memecah belah kan sesiapa
HAMBA ALLAH : erm...
HAMBA ALLAH : yerp...trpulang kpd bro..msh terlalu awal lagi......=]
HAMBA ALLAH : tggungjwb kite
HAMBA ALLAH : yeah....
HAMBA ALLAH : study bro...
HAMBA ALLAH : ok bro...
HAMBA ALLAH : sy nak out dulu...
Atiq Hamid: betul2
HAMBA ALLAH : ade mse...
HAMBA ALLAH : bole kite berkongsi2x pndapat....
HAMBA ALLAH : assalamualaikum
HAMBA ALLAH : ~
Atiq Hamid: boleh
Atiq Hamid: alaikum salams

No comments: